Helse- og omsorgstjenesten er tidligere basert på i høy grad av menneskelig nærkontakt både ved stell/pleie, men også fysiske tilsyn. Vi ser at fysiske tilsyn oftere erstattes med digitale tilsyn.
Det er allmenkjent at når nattsøvnen er god, blir dagen god også. Ved teknologiske løsninger blir man ikke forstyrret om natta og de menneskelige ressursene kan brukes der de er nødvendig/trengs aller mest. |
I Hepro Respons gis det mange ulike muligheter innenfor digitalt tilsyn. Eksempler på funksjonalitet Hepro leverer er kameratilsyn hvor pleier får ett videobilde direkte i sin Hepro Respons Mobil App ved utløst alarm. Vi leverer også tilsvarende løsning for planlagt tilsyn.
Nattugla
- Skaper trygghet og gir en fredelig og god natt søvn!
Nattugla er det optimale verktøyet for digitalt tilsyn, utført av helsepersonell. En løsning som består av et kamera som har markedets høyeste sikkerhet og smart anonymisering av person i rommet. Nattugla kan brukes både på institusjoner, i bofellesskap og hos hjemmeboende hvor kommunen ønsker å gjennomføre digitalt tilsyn.
Viktige funksjoner:
Nattugla passer på dag og natt; kameraet fungerer både i dagslys og når det er mørkt. På natt gir Nattugla sikrere og mer presis oppfølging og tjenestemottakeren får en uforstyrret nattesøvn. På dagtid gir den mulighet for observasjon av rommet (f.eks. «uro i rommet»).
Viktige funksjoner:
- Anonymisert tilsyn
- To-veis tale mellom helsepersonell og tjenestemottaker
- Integrert 4G og PoE (Power over Ethernet er perfekt for institusjoner)
- Alarm ved fall
- Alarm ved høy lyd i rommet
- Alarm når person reiser seg opp i seng
- Alarm når person reiser seg opp i stol
- Alarm når person forlater rommet
- Alarm når person er for lenge på badet
- Alarmer og tilsyn er integrert i Hepro Respons
Nattugla passer på dag og natt; kameraet fungerer både i dagslys og når det er mørkt. På natt gir Nattugla sikrere og mer presis oppfølging og tjenestemottakeren får en uforstyrret nattesøvn. På dagtid gir den mulighet for observasjon av rommet (f.eks. «uro i rommet»).